SMAFA - Kelas X1



Masa saya mengajar kat YAYASAN AS-SHOFA atau pun spesifik bahagiannya ialah SMAFA (Sekolah Menengah Atas Islam As-Shofa) saya mengajar dua subjek iaitu Pendidikan Islam dan Bahasa Arab, tapi rasanya saya banyak ambil Pendidikan Islam sebab itu adalah saya punya Major kan..

Pelajar-pelajar sini best sangat..so friendly. mesra sangat. There is no gab between teachers and students. bukan seorang dua je, tapi semua sekali macam tu. Pernah masa saya duduk sedang menulis Buku Oren yang Fakulti Pendidikan bagi kat kite tu untuk buat RPH (Rancangan Pengajaran Harian) ada sekumpulan pelajar perempuan lalu melintasi pejabat Sekolah, diorang lalu tepi Bapak Hadrawi, guru pembimbing saya as a WakaSiswa (Wakil Kepala Kesiswaan) ala-ala guru disiplinlah kalau kat Malaysia, jadi salah seorang perempuan dari kumpulan tu pun cakap pada Bapak Hadrawi, "Eish, Bapak baru balik dari Malaysia, sombong....." Masa tu Bapak Hadrawi baru je balik dari Malaysia. Dia sambung belajar Master/S2 di UM. Bapak tu senyum je sampai mengiayakan gurauan pelajar tadi lalu berlalu memimpin anaknya pulang..Dengan selamba jer muke tak bersalah cakap macam tu kan? Kalau kita punyalah takut kat guru disiplin, lebih-lebih lagi bile dia ade misai, ala Inspekter Sahab Bombay Police Station gitu..ahaks. Bapak Hadrawi d dapat cuti untuk hari Isnin lagi pun tiada kelas pengajaran untuk dia pada hari tu...caya lah punya sekolah..

0 comments: